Διαγωνισμό για τη μακροχρόνια ενοικίαση 11 αεροδρομίων φαίνεται πως εξετάζουν η κυβέρνηση μαζί με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), καθώς τα αεροδρόμια θεωρούνται τα περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να προσελκύσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον άμεσα και να αποφέρουν σημαντικά έσοδα. Έτσι, για τα αεροδρόμια που δεν νοικιάστηκαν στη Fraport (Πάρος, Χίος, Καλαμάτα, Νάξος, Άραξος, Κάρπαθος, Ικαρία, Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη, Κύθηρα, Νέα Αγχίαλος, Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Κάσος, Καστελόριζο, Καστοριά, Κοζάνη, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Σητεία, Σκύρος, Σύρος), θα προκηρυχθεί διαγωνισμός μακροχρόνιας ενοικίασης το 2017, με 11 από τα 23 πανελλαδικά να συγκεντρώνουν επενδυτικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με την έκθεση που παρέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ από τον τεχνικό σύμβουλο για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των αεροδρομίων, επικρατούν δύο σενάρια: 1. Το πρώτο θέλει την ενοικίαση (π.χ. για σαράντα χρόνια μεμονωμένα ή σε ομάδες), επτά μόνο αεροδρομίων που έχουν σε σύγκριση με τα συνολικά 23 την καθαρή θετική θέση (net present value) και άρα θα είναι κερδοφόρα (Πάρου, Χίου, Καλαμάτας, Νάξου, Άραξου, Καρπάθου και Ικαρίας). 2. Κατά το δεύτερο σενάριο, θα παραχωρηθούν με την ίδια μέθοδο εκτός από τα επτά παραπάνω αεροδρόμια και τέσσερα επιπλέον (Ιωαννίνων, Αλεξανδρούπολης, Κυθήρων και Νέας Αγχιάλου), τα οποία εκτιμάται πως παρά τις ζημιές διαθέτουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Όποια πάντως παραλλαγή των παραπάνω σεναρίων και να αποφασισθεί, είναι αρκετά πιθανό οι διαγωνισμοί να αφορούν τη δημιουργία συστάδων (clusters) αερολιμένων, ώστε να αυξηθεί η παραγόμενη αξία, τα οφέλη και φυσικά το τίμημα. Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Γιώργου Φιντικάκη στο liberal.gr
.e-travelnews.
.e-travelnews.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου